Posted by : Nekirus luni, 1 iunie 2015

”Gusturile nu se discută.” 
Cu asta am fost învățați, cu asta am crescut și pe baza acestui principiu încercăm să-i percepem pe cei din jurul lui. Ce dacă lui X-ulescu îi place porcăria aia? E ok, gusturile nu se discută. X-ulescu tot e un tip de treabă. 



Cu aceste gânduri încercăm să ne amăgim sinele. Gusturile nu se discută. Vă spun eu ceva, ba se discută. Asta e tot ceea ce se discută. Aveam doar iluzia că suntem mai presus, dar e în firea noastră. Judecăm oamenii și o facem pe bună dreptate. Tu ești lucurile care îți plac. Simplu. Nu poți schimba asta. Și îm mod logic, lucrurile care îți plac te trădează pe tine ca și om.

Ipoteza de la care plec e că putem judeca foarte ușor pe cineva în funcție de preferințe. Spune-mi ce anime-uri preferi și îți spun ce fel de om ești. Spune-mi anime-ul tău preferat ca să-mi dau seama de capacitățile tale intelectuale și emoționale.

E simplă treabă. Să zicem că vine un tip de 25 de ani, animefreak înnrăit și-mi spune că anime-ul său preferat e Naruto. Uhm...să nu credeți că am ceva cu Naruto acuma. Și eu îl urmăresc, tocmai pentru că e deja o serie ce intră în canon, o serie ce a atras mulți fani anime în această lume. E ok să spui că e cel mai bun anime când ai 12 ani, te înțeleg. Pur și simplu creierul tău nu e suficient de dezvoltat încă ca să poți realiza faptul că valoarea unui anime nu stă în numărul uriaș de episoade, ori în luptele spectaculoase ci în modul în care abordează tema aleasă și de mesajul pe care încearacă să ți-l transmită. Mă rog. Dar la 25 de ani, când deja ești mastodont în toată regulă, să-mi spui asta pot spune despre tine că ești puțin cam tâmpit. Sincer, se vede din răspunsul ăsta că ești un om incult, leneș, copilăros și iresponsabil. Încerc să nu te judec, dar e clar că asta ești.

Concluzia a ceea ce vreau să spun e că da, anime-ul nostru preferat ne dă de gol pe noi ca și persoană. Iar noi, demoni mascați în hălci de carne nu ezităm să judecăm lumea. Așa e normal. Asta e firea nostră. Eu nu ezit să-i judec pe alții, pentru că suntem diferiți, și unii suntem mai retazi ca alții, alții mai sensibili, unii brutali sau aroganți. Punct.

Prin urmare, anime-urile noastre = oglinda noastră în fața lumii

{ 6 comentarii... read them below or Comment }

  1. Ni pe altu' la fel de nebun si cu aceeasi parere ca mine. E usor sa citesti un om dupa "lista de anime-uri preferate" care ti-o arunca. Ia zi ce parere ai despre mine cand anime-ul meu preferat este: Steins; Gate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc că m-ai prins aici. Încă n-am apucat să văd Steins Gate. :(
      Oricum se află pe lista mea de anime-uri pe care vreau să le văd și după ce-o s-o fac promit că revin cu un comentariu și-ți zic. :D

      Ștergere
    2. Oki doki, atunci o sa mai enumar cateva care mi-au placut in mod special: Code Geass, Death Note, No Game No Life, Zankyou no Terror, Aldnoah Zero, Btooom!, Hyouka. Sper ca nu sunt asa de hipster...

      Ștergere
    3. Stai chill! Ești destul de mainstream. N-am eu o cultură anime așa bogată. Din ce-am văzut c-ai zis acolo aș zice că ești un tip cu capu pe umeri, ai niscaiva cultură, preferi lucruile darkish și ai o viziune realistă asupra lumii. Posibil să fii pasionat de filozofie. Nu-i sigur, numa cred.
      Am nimerit? :))

      Ștergere
    4. Ai omis mici detalii, dar tot ce ai zis e adevarat. Nice :)).

      Ștergere
    5. Acum n-am cum să te descriu exact numai pe baza anime-urilor. Pot face presupuneri vagi! :D
      Dar în marea majoritate a cazurilor aceste presupuneri sunt adevărate.

      Ștergere

- Copyright © Animekirus - Animekirus