Posted by : Nekirus miercuri, 10 iunie 2015

Ce-i cu post-ul ăsta? De obicei evit să aduc cugetările nekirusiene atât de des dar m-au apucat niște draci de coaie și acum nu mă mai pot opri din scris. Navigând pe marele internet am găsit multe lucruri cretine, tâmpite, stupide, idioate, aiurea, și mulți oameni retardați. Acum am ceva cu așa-zișii otaku. Nu toți, doar ăia care exagerează și dau în penibil.



Mă bucură mult să văd cum cultura anime pătrunde atât de mult în România. Mai ales în ultima vreme prin apariția unor anime-uri foarte bune, fanii anime din România au început să răsară din cât mai multe locuri. Dar sunt foarte enervat de oamenii care deja devin obsedați de această cultură.
Probabil o să ziceți: Nekirus, da și tu ești obsedat. Numai obsedații își fac blog pe tema anime-urilor.
Și eu o să vă răspund: Fuck you!!

Dudes, sunt destul de matur încât să-mi dau seama că lumea nu se învârte în jurul unor animații. Că în fond asta sunt, niște f-king animații. Sunt pasionat și de alte lucruri și am o viață socială. Ok? Dar articolul ăsta nu-i despre mine. Am deviat puțin de la subiect. Să revenim!

Care-i treaba cu oamenii ăștia? Am văzut și azi pe facebook, mai ales puștani care abia au descoperit ce-i ăla un anime, cum idolatrizează această nouă descoperire a lor. Copiii, care din păcate iau anime-urile și învățăturile care le propagă mult prea înserios. Oameni care deja nu mai fac diferența dintre ceea ce este real și un anime. Oameni, adică prunci. Da mi frică că generația asta o să se facă mare într-o zi și nu vreau să mă gândesc la ce debili o să iasă de acolo.

Un exemplu a fost azi pe facebook. Am dat de un post cu un actor celebru, real, om, ființă umană, cu carne și oase. și o poză cu un personaj anime. Întrebarea adresată a fost următoarea: ”Cine credeți că e mai sexy?



Iar răspunsurile se îndreptau în favoarea personajului animat. Serios? Acum știu că sunteți încă mici, da încercați să vedeți puțin realitatea și să vă gândiți puțin la cât de greșite sunt acțiunile voastre. Înțeleg că vă plac anime-urile, da nu-s reale. Cum pizda mă-sii să spui că un personaj anime e sexy. E un f-king desen! Nici nu ați văzut un organ de reproducere de sex opus în viața voastră și deja spuneți că anime-urile sunt sexy. Da mă! Îs sexy pentru că un tip japonez a stat să le deseneze așa. Să le facă țâțe enorme și abdomene perfecte. Dar nu sunt reali. Nu puteți compara un om cu un personaj dintr-un anime. V-ați tâmpit la cap? Nu vedeți că e pur și simplu greșit? Și mai spuneți si că personajul e mai sexy. Omul e urât. Apoi printați-vă toți o poză cu personajele anime preferate și băgați-vă pula-n ele. Că de, e mai sexy ca un om. Nici nu pot concepe să fii atras de un personaj fictiv, care efectiv nu există. Scuze că am fost așa de dur. Dar observ că lumea e din ce în ce mai tâmpită și retardată în ziua de azi și încerc să scot unele chestii care ar trebuie să fie principii de etică umană la lumină. Încercați să vă îndepărtați de lumea asta și de concepțiile astea. Anime-urile nu sunt tot. Mai ieșiți p-afară, fumați o țigară, beți o bere, spargeți un geam, citiți o carte. Deconectați-vă puțin. În momentul în care deja stai și nu faci nimic altceva decât să te uiți la anime-uri înseamnă că ai o problemă gravă. Viața personală și socială ar trebui să primeze. Nu viața virtuală, care e o stare falsă, alterată și total neadevărată. Încercați să stabiliți măcar bariera aia a bunului simț între penibilul fictiv și realitatea în care trăiți.

Vai de capu meu! Poate o să mă urască lumea după post-ul ăsta. Dar nu mă pot abține când văd că situația e așa de gravă. Și ce e și mai îngrijorător sunt oamenii care deja ajunși la vârsta de 15-16 ani habar nu au să scrie, să-și argumenteze o părere sau să judece cât de cât realist. Învățăturile din anime-uri deja le-au impregnat mintea. Am vorbit cu oameni foarte obsedați. Adolescenți în toată firea care imediat termină liceul și care habar nu au în ce lume trăiesc. Nu văd realitatea pentru că-s înfundați cu teme, motivații și cultură anime. Da mă, și mie îmi plac. Ok? Îmi plac foarte mult. Că altfel n-aș sta 2 ceasuri într-o zi să scriu despre ele. Dar nu le iau în serios. Realizez că sunt un univers fictiv ce propagă prietenia, puterea perseverenței, shit-uri motivaționale și de multe ori iluzii false. Mi-a zis odată o cunoștință, și-aia vai de capu ei: ”Eu cred în mine și nu o să renunț niciodată! Ca și Naruto care vrea să devină Hokage. Asta-i calea mea în viață!” Vă dați seama cum am reacționat? N-am zis nimic dar... Vai de capu ei! Copilă de 16 ani care nu știe în ce lume trăiește. Vă rog nu luați concepțiile și ideologiile dintr-un anime și le aplicați în viața reală. Ăsta e deja punctul în care spui STOP! Gata!



Viața nu-i așa simplă. E f-king grea și tu ai niște decizii importante de luat. Nu te lăsa influențat de căcaturi din astea că o să dai de un perete gros și o să realizezi într-un mod foarte urât că tu trăiești într-o fantezie. Viața nu-i o călătorie motivațională în care ăla care perseverează câștigă. Nu-i un joc și nici o poveste. Prietenia nu primează. Lumea-i rea și pe interes. Așa suntem toți. Fie că vrem, fie că nu. Trebuie să învățați să vă descurcați în lumea în care trăiți, nu în una ficțională.

Ok? Ne-am înțeles. Sorry că-s așa dur! Poate unii dintre cei care mă citesc o să se simtă și o să-mi strâng câțiva hateri, dar asta e. Da, urmăriți anime-uri, bucurați-vă de ele, dar cu cap. Și nu deveniți obsedați. Trăiți în realitatea noastră. Luați deciziile cu cap și bazați-vă pe mai mult decât pe izvorul vostru de voință nesfârșită. Ok? Pup! Pa!

{ 15 comentarii... read them below or Comment }

  1. Ai dat exemplu copii care evident ca isi iau tot din ce vad. Crede-ma ca si daca se uita la batman si superman ii idolatriza pe ei. Nu o sa se ajunga nicaieri cum zici tu "debili" , uita-te in america la oamenii care in tinerete colectionau benzi desenate si nu au nici pe dracu acum. Daca ar fi dupa tine copiii ar trebui sa faca rachete . Copiii sunt prea mici ca sa isi dea seama ce se intampla in viata reala , lasa-i in pula mea sa se bucure de copilaria lor ca nu o sa pateasca nimic . Gandeste-te ca un copil orice vede isi alege un preferat si face ca el, in pula mea, la 3 ani ma prefaceam ca sunt spiderman si ma jucam Dragon Ball. Chiar si fara anime-uri copiii isi vor gasi preferati in desene animate. Nu uita ca si tu ai fost copil odata si ai facut acelasi lucru .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceva de genul am vrut si eu sa scriu , dar lenea este prea mare ;)). Ei bine cu genul asta de parere sunt de acord ( kirus nu am nimic cu tine, nu`s hater)

      Ștergere
    2. E ok, ai dreptate în tot ceea ce ai zis. Eu nu m-am referit la copiii în post-ul meu. Am dat exemple și de oameni care deja ajung la o vârsta de 15-19 ani. Cunosc și eu oameni. Cine vorbea de idolatrizare? Că eu nu. Eu spuneam de asumarea unor principii și valori false, propagate de aceste medii. Nu este exclusiv valabil copiilor sau adolescenților. Și tinerii sunt la fel. Oameni care percep o valoare în mod obsesiv și și-o asumă în viața reală. Aici vorbesc îndeosebi de tinerii care tăiesc într-o lume individuală, unde cred că universul lucrează în favoarea lor. Unul dintre cei mai buni prieteni de-ai mei și-a asumat atât de tare o tipologie anime pe care a admirat-o încât asta la făcut să fie anti-social, un lucru ce ia adus mai mult rău decât bine. Nu știu dacă înțelegi ce spun. Articolul n-are nici o treabă cu copii mici. Și eu am fost Super Man la viața mea!!

      Ștergere
    3. otaku inseamna a fi anti-social, crede-ma nu se va intampla nimic , comunitatea de oameni dinastia obsedati e prea mica sa afecteze cu ceva viitorul tau, deci nu te plange degeaba frate. Numarul de oameni care se uita la anime in mod obsesiv e mai mic decat numarul de atei de pe pamant, in mod matematic bisericile vor disparea in 150 de ani iar ceea ce crezi tu ca se va intampla se va intampla in 200 de ani daca vor mai fi anime-uri. Oricum tehnologia avanseaza si o sa fie o gramada de lucruri noi care o sa duca anime-urile in uitare si o sa izoleze oamenii in tehnologie( vorbesc de virtual reality) .O sa vina momentul cand toata lumea va fi captivata de virtual reality si nu o sa mai existe decat online si mai putin socializare reala, chiar si acum este rigida , dar macar inca exista .O sa vina momentul cand iti vei dori un anime in loc de tehnologia care va fi.

      Ștergere
  2. Bun, se pare că noi doi nu se sincronizăm deloc. Nu o lua ca pe o ofensă frate, nu asta e scopul. Se vede că te simți atacat când nu este cazul. N-am nimic cu otaku, și eu sunt unul. Iubesc anime-urile. Nu trece săptămână fără să văd două sau trei anime-uri. Eu vorbesc de cu totul altceva. De impactul propagandei valorilor anime în viața tinerilor care din cauză că nu se pot desprinde de ecran o să aibă de suferit. Încercă să vezi peste cuvintele mele și să privești conceptul din spatele lor. Eu trăiesc în prezent. Nu știu cum o să fie viitorul și nici nu mă interesează. Însă am făcut puțină istorie a artelor și a mass media în facultate ca să văd cum evoluează mediile sociale online. Mereu se găsesc obsesii și concepte asumate în mod greșit.
    Mna, interesul meu e să deschid o polemică. Nu să ne certăm. Apreciez că încerci să-mi argumentezi opiniile tale însă din conversația noastră duduc că încă nu ai o experiență destul de mare de viață încât să înțelegi la ce mă refer. Da, consider că a fi anti-social e un lucru rău când trăim într-o lume bazată pe puterea colectivului, pe pile și pe relații. Mi-ar plăcea să dicut mai multe cu tine pe tema asta însă te rog să n-o iei ca pe o acuzație și să nu te simți ofensat. Eu îmi asum cunvintele spuse și accept cu dragă inimă injuriile și laudele aferente. Articolul a creat mișcare în jurul său și asta am vrut. Părerile mele sunt pur subiective, nu zice nimeni că am dreptate. Pur și simplu așa văd eu situația. Dacă nu te poți conforma și nu poți să treci peste acuzele absolut universale, nu individuale, aș prefera să nu degenărăm discuția într-o ceartă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic sa vorbim intr-un privat de chestia asta pentru ca am lungit-o prea mult ;) Alege tu o linie de socializare .

      Ștergere
    2. Facebook, dacă vrei. https://www.facebook.com/animekirus?ref=hl

      Ștergere
  3. ba chiar deloc nu sunt ofensat, inteleg ca nu suporti obsedatii intr-un fel sau altul doar ca ai dus catre exagerare Numai tu consideri asta o cearta .

    RăspundețiȘtergere
  4. Absolut deloc. N-am trabă frate, îs mega-chill. Eu o privesc ca pe o discuție amicală. Din punctul meu de vedere ceea ce-am expus nu e o exagerare, e o realitate. Mi-a fost doar frică că te-ai putea simți ofensat și nu voiam asta. Pe mine mă relaxează astfel de discuții. E dept că am un stil mai dur și direct dar îmi place să cred că mă încadrez în limite rezonabilului. Mă burcur că ești ok! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Intradevar realitatea e dura dar pentru multi anime-urile sunt un refugiu .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și pentru mine sunt un refugiu. E normal să ai momente în care vrei să te deconectezi de la realitate. Îmi plac anime-urile tocmai pentru că-ți oferă o asemenea oportunitate. Dar nu încep să-mi asum valori, idei, concepții, atitudini, etc. din anime-uri.

      Ștergere
    2. Shhhhhh ca poate iti dau un Kamehameha . Just kidding, oamenii nu fac diferenta. Unele anime-uri arata cum e lumea defapt cum e Full Metal Alchemist in care arata ce se intampla cu prizonierii condamnati la moarte si semnificatia lui dumnezeu. Dar mna , in pula mea astia vor sa fie Hokage

      Ștergere
  6. Buna, stiu ca nu prea are legatura cu postarea,dar vroiam sa-ti sugerez ca o urmatoare recenzie "Boku no pico" , nu o recenzie obisnuita, ci sa explici despre pericolul la care te expui daca vrei sa te apuci de el.. Prietenii mei care privesc anime au vazut si au ramas cu oarecare traume si nici nu vreau sa ma gandesc ca asta as fi patit si eu daca nu cautam detalii despre el inainte sa-l vizionez..deci blogul tau este si va fi disponibil pentru multa lume si asa nu va mai fi pericolul asta, multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. eu cred ca ai dreptate! si cine ma rog s-ar simti ofensat de ce se scrie pe un blog?se umple internetul de porcari sinistre pe zi ce trece... iti ramane sa alegi doar ce consideri ca e ok

    RăspundețiȘtergere

- Copyright © Animekirus - Animekirus