Posted by : Nekirus duminică, 20 decembrie 2015

Bună seara, nekirusieni! Bună seara, blogosferă! Uite un gen de postare pe care nu l-am făcut de ceva timp. Inițial am zis că nici nu-l mai fac, dar, situația de față mă obligă. Astăzi mă văd nevoit să redau viață rubricii ”știrile cu nekirus”. Ce poate fi atât de important încât să mă facă să scriul articolul ăsta? Ei bine, poate unii știți, poate alții nu, ieri a avut loc un eveniment destul de important pentru comunitatea anime și manga din Japonia. Vorbesc despre Jump Festa 2015, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate animefricilor și mangafililor. Ca în fiecare an, evenimentul a colcăit de anunțuri și surprize legate de anime-urile și proiectele manga ce urmează să apară în anul care vine. Nu pot să spun decât că 2016 va fi un adevărat reper istoric în istoria acestui gen de animație. Pe lângă faptul că deja aveam confirmate noi sezoane din Nanatsu no Taizai, Tokyo Ghoul, Attack on Titan, și începerea adapătrii anime a My Hero Academia, 2016 mai vine cu un val de știri care să ne dea pe spate. În articolul de azi voi scrie despre știrile care m-au interesat pe mine în mod deosebit și care cred că vă interesează și pe voi. N-o să aduc în discuție fiecare anunț făcut la Jump Festa. Să începem atunci!

  • Noua manga ”Boruto”


Știre Originală


Știrea:

Viz Media a anunțat Duminică că va publica simultan un one-shot făcut de către maestrul Kishimito, cât și noua manga Boruto, desenată de către unul dintre cei mai vechi asistenți ai sus menționatului autor, Mikio Ikemoro. Kishimoto va supraveghea noul proiect a asistentului său, a cărui scenariu va fi scris de către Ukyo Kodachi. (Naruto - Gaara Hiden: Sajinogenso - roman, Boruto - Naruto the Movie - co-scenarist) Acțiunea din manga, după cum spune și titlul, se va centra asurpa lui Boruto și noii generații de ninja ai satului ascuns între frunze.

Cel mai probabil one-shot-ul lui Kishimoto va da startul acestei noi povești, iar de acolo echipa coordonată de el o va continua. De menționat faptul că noua manga va debuta în primăvara anului care vine, fiind o serie lunară. Da, ați citit bine, nu va apărea în fiecare săptămână ca și până acum. Chiar dacă materialul nu va fi publicat atât de des, asta cred că e un lucru bun, timpul extra oferindu-le oportunitatea autorilor să gândească mai bine povestea. Totodată, Kishimoto a anunțat că lucrează la o noua manga Sci-Fi


Părere:

Uite și știrea care va oferi un orgasm instant tuturor fanilor Naruto. În urma celor două anunțuri legate de această serie făcute la Jump Festa, putem fără nicio tragere de inimă să ne referim la Naruto drept o franciză în toată regula. Sunt singur că mulți sunt bucuroși, deși, am întâlnit și fani ai celeilalte tabere. Dacă vreți să știți unde mă situez eu, răspunsul este ... în cealaltă tabară. Yep! Poate fanii Naruto care citesc asta o să mă înjure. Nu cred că manga lui Kishimoto are nevoie de o asemenea continuare. Naruto este oricum violat constant de filiere. Kishimoto a avut tentativa lui de sequel cu acel volum special de zece capitole care a fost un dezastru. Dat fiind succesul pe care l-a avut Naruto, un asemenea proiect era foarte probabil să apară. Peste 15 ani probabil va apărea încă o manga despre nepotul lui Naruto. Dacă oamenii din spate o țin tot așa, franciza va scădea din ce în ce mai mult ca și calitate. Lăsați-l pe Naruto să moară! Boruto zic că a fost prezentat suficient de mult în filmul dedicat lui. Vor să tragă cu dinții de poveste pentru a mai face bani, însă nu mi se pare că mai au ce. Trebuie să știi când să închei o serie. Nu văd nimic benefic cu această nouă manga, decât o încercare disperată de-a lungi o poveste care și-a epuizat resursele. Nu vreau să mă pronunț până nu văd, însă nu văd cu ochi buni acet sequel.

Mă voi uita?

Uhm ... da. Dar nu pentru că sunt încântat de noua manga, nici pentru că am așteptări de la ea. O fac doar de dragul nostalgiei.

Cum ar fi sunat o știre mai bună.

Dacă tot se vrea o continuare din interiorul universului Naruto, eu aș fi propus un spin-off, undeva în viitor, într-un alt sat și cu alte personaje. În acest fel am fi avut și noi un aer de prospeține. Pe lângă asta aș aborda povestea dintr-o altă perspectivă, una mai darkish, încercând să exploatez conflictele interioare a unui ninja, dilemele morale care survin, dificultatea misiunilor, probleme de relaționare, etc. Aș renunța de tot la idealismul cretin, glumele de prost gust și la abordarea aceasta optimistă.

  •  Un nou anime despre Itachi. Itachi Shinden.


Știre Originală


Știrea:

În cadrul aceluiași eveniment a mai fost anunțat faptul că se va face o adaptare anime după două romane ale lui Takashi Yano, care se concentrează asupra lui Itachi. Anime-ul va apărea tot în primăvara lui 2016 și se va numi Naruto Shippuden: Itachi Shinden-hen, Hikari to Yami. (Naruto Shippuden: Adevărata Legendă a lui Itachi, Lumină și Întuneric) Încă nu știm clar numărul de episoade, însă știm că adaptarea anime vrea să acopere două romane întregi, fiecare având peste 200 de pagini. 

Ideea anime-ul este de-a surprinde anumite momente din viața lui Itachi Uchiha și să ne prezintă o perspectivă evolutivă prin ochii acestuia. Povestea începe încă din copilăria lui, mergând până la tragicul moment al uciderii clanului Uchiha. Ca să-i citez pe cei de la Amazon: ”Aceasta este povestea ce arată gloria, frustările și determinara unui ninja care este considerat drept geniu.”



Părere:

Întrebarea pe care vreau să v-o adresez: Avem oare nevoie de un anime despre Itachi? Mă tot gândesc la treaba asta de când am citit știrea. N-am avut destule episoade și flashback-uri centrate pe el în anime-ul canonic? Hmmmm ... Înțeleg ce de se vrea această adaptare. Itachi este fără doar și poate cel mai popular și îndrăgit personaj din întreaga franciză Naruto. Deși nu pot să zic că îmi place în mod deosebit, Itachi este unul dintre cele mai bine construite personaje. (poate chiar cel mai bine) Singura mea teamă față de acest anime este relevanța acestuia în contextul în care noi știm unde va merge. Sunt sigur că va fi interesant, o să aflăm informații noi despre clanul Uchiha și Itachi, însă, dacă știm punctele majore ale narațiunii și direcția spre care se îndreptă ea, există posibilitatea să ne răpească din farmec. Sper să mă înșel. Din descrierile pe care le-am citit, specific contextului acestui personaj, povestea va avea o tentă mai întunecată. Mulțumesc ăluia de sus!

Mă voi uita?

Răspunsul este da, deși voi încerca să-mi păstrez așteptările cât mai mici, sperând ca anime-ul să-mi arate mai mult din drama individului care este Itachi Uchiha.

Cum ar fi sunat o știre mai bună.

Nu că asta n-ar fi fost bună deja, însă, cred că mă bucuram mai mult dacă anime-ul anunțat ar fi abordat o altă rută narativă. Ce vrea să însemne asta? Aș fi vrut să văd o poveste în același univers, dar în care lucrurile să nu se petreacă ca și în acțiunea canonică. Ce s-ar fi întâmplat dacă Itachi n-ar fi ucis clanul Uchiha? Uite, asta este o premisă bună de-a începe o astfel de poveste. Cred că era mai bine dacă făceau așa și prezentau povestea lui Itachi într-un context diferit, care ne putea surprinde.


  •  Un nou proiect Fate anunțat pentru anul 2016


Știre Originală


Știrea:

Asta nu-i o știre prea lungă. Ufotable a anunțat că lucrează la un nou proiect Fate, pe care vor să-l lanseze în anul următor. Știrea a fost confirmată din mai multe surse. Nu știm prea multe detalii legate de proiectul ce urmează, însă se speculează că ar fi vorba despre noua serie de filme ce adaptează cea de-a treia rută, Heaven s Feel, proiect anunțat deja de-o vreme. Alte speculații spun că ar fi vorba despre o adaptare diferită, cel mai probabil Fate/Grad Order



Părere

Nu prea am ce să spun. Sunt încântat și aștept cu sufletul la gură. Singura mea teamă este că, dacă chiar se plănuiește adaptarea rutei Heaven s Feel, un singur film nu ar fi de ajuns să cuprindă toată acțiunea rutei. Dacă e așa, sper să fie o serie de filme, pentru că mi-ar plăcea să văd adaptat fiecare moment al visual novel-ului. Bine, probabil o să fie fără scenele de sex. Dacă se va face un singur film, (sper să nu) esențializarea poveștii din rută va duce cel mai probabil la un eșec. 

Mă voi uita?

Otaku-le, te uiți la anime-uri?

Cum ar fi sunat o știre mai bună.

Cred că era o știre mai bună dacă aflam exact și ce dracu vor ăștia să adapteze. Așa e destul de seacă. ”Pregătiți-vă, venim! Bugetul nostru este tot nelimitat.”

  • O nouă adaptare anime a D. Gray-Man


Știre Originală


Știrea:


Ultimul anunț despre care voi vorbi este și cel care a reușit să mă șocheze cel mai mult. Se pare că manga autorei japoneze Katsura Hoshin va fi binecuvântată cu o nouă adaptare anime. Nu ni se dau prea multe detalii, însă site-ul oficial a lansat un teaser al noului proiect. Totodată au fost prezentați doi dintre seiyuu ce vor face vocile personajelor. Ayumu Murase (Shouyou Hinata, Haikyuu) îl va interpreta pe Allen Walker, iar Shinnosuke Tachibana va avea onoarea de-a da viață personajului Howard Link. D. Gray-Man a mai avut o adaptare anime, (2006-2008) seria însumând 103 episoade, dar a fost încheiată prematur din cauză că autorea scotea foarte greu capitolele. În 2012 aceasta a intrat în hiatus pe termen nedeterminat, însă a revenit vara aceasta.

Părere: 


Eu unul mă bucur foarte tare că D. Gray-Man primește o adaptare nouă. Merită asta. Nu știm dacă seria va fi una lungă, sau dacă vor fi mai multe sezoane a câte 25 de episoade. Mai mult ca sigur, ca și predecesorul său, va fi o serie lungă. Sper din tot sufletul ca acest anime să nu aibă parte de soarta Hunter X Hunter (2011), adică și această nouă adaptare să se oprească prematur din cauza mangaka-ului care nu mai produce capitole noi din diferite motive. Aștept să văd universul din D. Gray-Man surprins printr-o grafică mai bună, deoarece are o estetică foarte interesantă.

Mă voi uita?

La fel ca mai sus. 

Cum ar fi sunat o știre mai bună.

În cazul de față, știrea este perfectă. Totuși sper ca anime-ul să continue, chiar dacă va epuiza materialul pe care îl pune la dispoziție manga, iar de data asta seria să fie dusă spre o concluzie definitivă.

Bun. Cam astea au fost știrile care mi-au atras mie atenția. Dacă aveți și voi păreri, mai știți vreo știre importantă ce mi-a scăpat, nu ezitați să trântiți un comentariu. Întrevăd un an interesant. Pace!





Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Animekirus - Animekirus