Posted by : Nekirus luni, 14 septembrie 2015

Noaptea-i tânără și cred că mai pot strecura un mic articol pe blog azi. Mai țineți minte c-am spus că voi face un fel de prezentare în care voi scoate în evidență părțile bune, dar și rele, ale site-urilor, grupurilor de anime unde am obiceiul să-mi pierd timpul? Primul articol a fost despre Naruto Fan Club România. A fost primit bine, dar nu prea s-au alăturat oameni noi comunității. Asta este. Azi am să povestesc puțin despre un alt site, acesta se cheamă League of Anime. Dacă-mi citiți articolele în mod regulat, sigur ați dat la un moment dat cu nasul de site-ul ăsta. E locul unde stau de obicei să mă uit la anime-uri în română. Să vă spun cum am ajuns acolo.


Am dat de LoA primăvara asta, când mă mânca pe mine foarte tare undeva să devorez anime-uri. Din greșeală am ajuns acolo, dar am ajuns să mă bucur c-am greșit. Mă rog! League of Anime mi-a oferit exact ceea ce-am avut nevoie. Adică un loc unde pot găsi anime-uri în română, bine aranjate după gen sau în ordine alfabetică. Ca să fie clar. Ei nu traduc anime-urile. Sau dacă o fac (nu știu sigur) nu le traduc pe toate. Altul e scopul lor. Pe lângă formarea unei comunități anime unite, LoA vrea să ofere acces tuturor iubitorilor de anime-uri la o bibliotecă care cuprinde cât mai multe serii. Așa că, colectează anime-uri traduse de diferite fansub-uri și le pun la ei pe site, un lumea le vede ușor. Să nu aveți o impresie greșită. Nu-s hoți. Dacă erau, să fiți siguri că n-avem nicio tangență cu ei. Nu-și asumă meritul pentru traducerea anime-urilor, iar dacă bine știu, sursa este mereu arătată. Realizez că poate unii dintre voi n-o să-i accepte din cauza asta, însă din punctul meu de vedere, cât timp nu-și asumă munca e ok s-o facă. Ambele părți au de câștigat. Bun?

Așa. O mică istorie. Numele fondatorului este Alex, dar cel mai bine este cunoscut sub numele de Lavi. E un băiat simpatic și de gașcă. Tot îl observ că are ambiție, face, se ocupă bine de site, e un tip harnic. Ideea pentru LoA a apărut acum un an, când (zice el) ”...totul a început acum 1 an când după ce m-am săturat de unele fansuburi anime din România, care efectiv lucrau ca nişte roboţi şi cum în marea lor calmă de membrii cineva îndrăznea să le ofere un sfat, sau pur şi simplu să "comenteze" ceva, erau exilaţi instant. Mai pe scurt, am urat încercarea lor de a crea o turmă de oi fidele ce să le lase comentarii şi mulţumiri cu tona, aşa că am decis că este vremea pentru o schimbare. Am luat iniţiativa de a crea o "biblioteca" online cu anime-uri uşor accesibile tuturor. Ştiu că şi alte persoane au făcut asta (ştiţi la ce mă refer) dar, ce fac eu diferit este că nu discriminez celelalte site-uri. Mai pe scurt, nu am admis comentarii la anime-uri şi în cazul în care nu am o anume serie pe care cineva vrea să o vadă, cu cel mai mare drag îi ofer un link în altă parte. Mulţi m-au înţeles greşit, eu nu promovez site-uri, sigle, sau altceva, eu promovez anime-uri, serii, poveşti geniale care stau ascunse într-un număr de episoade.”  Cam asta a fost motivația lui Lavi pentru crearea site-ului.

Ca orice site de anime-uri autohton, intențiile sale au fost considerate greșite de unii, iar conflictele n-au încetat să apară. Personal, nu duc o viață foarte activă pe LoA, dar asta și din cauză că forum-ul site-ului e cam mort. Puțini sunt cei ce postează activ, însă lumea intră ca să se uite la anime-uri. E genul acela de site care încearcă mai mult. Vrea să se apropie de membrii comunității, însă, din păcate de multe ori n-are cu cine. Se organizează seri de vizionat anime-uri împreună, concursuri, la un moment dat avea și radio. Lumea se ocupă de el și vrea, însă dezinteresul este destul de mare.

Tocmai din această cauză administratorii au hotărât să închidă site-ul vizitatorilor, și să-l facă accesibil doar membrilor. Adică, pentru a te uita în continuare la anime-uri trebuie să-ți faci cont. Lavi spune următoarele: ”Am vrut să creez o comunitate strânsă, aşa că am făcut un pas pe care, vă garantez, nu toţi ar fi dispuşi să-l facă. Am decis să fac site-ul privat, doar pentru acei câţiva care vor să facă parte din marea noastră familie. Înţelegem că aşa poate o să pierdem ceva vizitatori, dar sincer, prefer să am o comunitate restrânsă, dar unită, decât 1000 de persoane online şi toţi reci, distanţi. Oricine decide să ni se alăture nu o va regreta, noi chiar ascultăm de opinia comunităţii şi sperăm ca decizia de a "închide porţile doar pentru acei câţiva" o să vă demonstreze devotamentul nostru pentru voi, deoarece eu când intru pe site, nu văd un număr de X utilizatori, ci văd prieteni, amici, persoane cu care împart aceeşi condiţie, adică cea de otaku, persoane cu care comunic, râd şi petrec ceva timp de relaxare. Ca să vă ofer un mic indiciu, de când am făcut acest anunţ, că "tragem cortina de fier", am urcat de la 328 de conturi create la 492 şi numărul creşte constant, asta în doar 2 zile. Cam atât despre noi, ce pot să zic, vă aştept să ne faceţi o vizită şi să decide-ţi voi ce şi cum. O să fiu prezent în comentariile blogului dacă aveţi întrebări. Pentru a face o schimbare, am nevoie de voi, voi cei care împărtăşiţi aceaşi condiţie ca şi mine, cea de otaku. Este vremea să facem un pas înainte.

Deci, s-a înțeles? Cine mai vrea să vădă anime-uri la ei, trebuie neapărat să-și facă cont. Nu-i așa mare lucru. Bun. Membrii comunității. Hmmm! Nu știu mulți, chiar puțini, dar și pe aia care-i știu sunt de treabă și ciudați. Mai ales Dizi. Cine-l cunoaște știe.

Cam atât despre League of Anime. De azi și-au implantat ”noul sistem” unde crearea unui cont este necesar pentru a putea face parte din comunitatea lor în continuare, așa că m-am gândit să sciu despre ei. Nu prea am unde să-i critic. Asta pentru că și eu sunt unul dintre acei usei distanți, care nu s-a apropiat de comunitate. Hmmm! Dacă o făceam sigur le găseam nod în papură. Mă rog! N-o lungesc mult. V-am spus. E o comuninate unită, care se ocupă de mebrii ei și-și propune multe. Deși tema asta mov recentă e cam ... uhm ... Lavi, schimb-o pls!

Dacă vreți să faceți și voi parte din comunitatea LoA, uite un link spre ei: click

PS. Lavi stă la dispoziția voastră în secțiunea de comentarii.

{ 6 comentarii... read them below or Comment }

  1. Am tinut cont de parerea celor de pe site si am schimbat tema. Cea de acum arata cam asa: http://i.imgur.com/qnDfwjt.jpg

    RăspundețiȘtergere
  2. "Membrii comunității. Hmmm! Nu știu mulți, chiar puțini, dar și pe aia care-i știu sunt de treabă și ciudați. Mai ales Dizi. Cine-l cunoaște știe." Nu înțeleg ce vrei să zici cu asta, dragă Neki. :))
    Mno... mă bucur că ai făcut această prezentarea a forumului :)
    Btw... aștept următoarele recenzii. Din cauza ta am văzut 2 anime-uri cu notă mare dată de tine și nu mi-a părut rău. Baftă în continuare. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zic că ești de treabă :D ... și ciudat. (Am în minte fazele cu Esteban)
      Așa. Băi, mă bucur că te-am făcut să te uiți la anime-uri noi. Stai calm! Mai fac.

      Ștergere
  3. Well...la partea cu ''ciudati'' m-am simtit,fain articol,respect si tie Neki pt articolele create,dar nu in ultimul rand respect LoA!
    :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Tocmai ai convins cea mai antisociala persoana din lume sa isi faca un cont pe un site fara sa aiba o nevoie disperata de asta. Ar trebui sa fi mandru de tine, cred...

    RăspundețiȘtergere

- Copyright © Animekirus - Animekirus