Posted by : Nekirus miercuri, 24 iunie 2015

Hellăw și bine v-am găsit la ... (asta-i formula de adresare pre-emisiune al unui mare căcat de pe youtube. Vă las pe voi să ghiciți cine) Să trecem la ceea ce ne interesează pe noi. Recenzii-recenzii-recenzii-recenzii!!! După cum bine știți și voi, sezonul curent de anime-uri s-a cam terminat. Anime-urile care n-au apucat să se sfârșească săptămâna trecută se sfârșesc săptămâna asta. Mă rog! Asta înseamnă că majoritatea seriilor la care eu le făceam impresii episodece s-au terminat și-acum e timpul să le fac o recenzie în adevăratul sens al cuvântului. Fără să ne mai lăbărim, hai să vedem ce-a însemnat sezonul ăsta din High School DxD pentru mine.

După cum spune și titlul recenziei, am privit acest sezon ca fiind un sezon al tranziției. În ce sens? Față de primele două sezoane povestea a evoluat foarte puțin. Nu spun că n-a avut poveste. Aici mă refer la ideea generală a anime-ului pe care a mers până acum. Ca și narațiune, dezolvatre de personaje și situații limită, acest sezon din punctul meu de vedere este cel mai bogat. Ideea sezonului mi s-a părut a fi pregătirea lui Issei și a celorlalți diavoli din casa lui Rias Gremory spre evenimentele ce o să urmeze. N-am avut parte de lupte majore sezonul ăsta. Majore din punct de vedere narativ. Nici o luptă n-a dus povestea mai departe. Mulți voiau să vadă un Issei vs. Vali, ori un Issei vs. Sairaog, însă nu s-a întâmplat. În schimb personajele au evoluat foarte mult sezonul ăsta. De asta zic că e un sezon de pregătire. Issei a învățat să-și controleze Balance Breaker-ul și să intre în Juggernaut Drive, Rias și-a acceptat sălbiciunile și sentimentele față de Issei, Akeno la fel, și-a acceptat partea de înger decăzut, Koneko își folosește acum puterile de nekomata fără reținere, etc. Cam astea sunt schimbările sezonului. Fiecare personaj a evoluat și a devenit mai puternic. Cred că că toate astea sunt ca să-i pregătească pentru ce va urma. Sezonul ne oferă și o doză mare de informații noi. Aflăm scopul lui Vali și al Choas Brigade, și putem oarecum deduce încotro o să se îndrepte povestea pe viitor și pe ce elemente se va concentra acțiunea. E clar că Great Red este unul dintre acele trasee spre care se va duce povestea. Atât Vali, cât și Issei par că au o legătură puternică cu acel dragon. Nu știu de ce presimt că lupta finală va fi între Vali și Issei vs. Great Red. Dar mai e până acolo.

Sezonul a adus și o puzderie de dramă. Personajele și-au concretizat mai mult relațiile dintre ele. Rias, după cum vedem în ultimul episod, își acceptat slăbiciunea pentru Issei, iar Koneko, singura din grup care încă nu-i căzuse în plasă perversului a cedat și ea. Îndrăznesc să spun că acesta a fost un sezon al personajelor, nu al poveștii. Îmi dă impresia că parcă ar fi un timer, iar sezonele viitoare sunt explozia.

Ceea ce nu mi-a plăcut, nu doar la acest sezon, sunt secvențele de patetism specific anime-urilor. De obicei nu-mi place că se exagerează cu pateticul și cu absurdul. Însă la DxD încerc să fac abstracție pe cât este posibil pentru că îmi place povestea. Dar să fim sinceri, toate lamentările ieftine, discursurile despre prietenie, filozofia din jurul sânilor, perversiunea exagerată, romance-ul de doi bani, obsesia lui Issei pentru harem, totul duce spre o extremă enervantă și kitschoasă. Deși sezonul acesta mi s-a părut că a avut mai puține astfel de momente. Poate din cauză că nu prea a avut timp.
De obicei îmi rezerv două, trei rânduri și pentru protagonist, însă nu știu ce aș putea spune despre Issei. Înafară de faptul că a devenit mai puternic și a mai învâțat câteva șmecherii, aveam de-a face cu  același Issei. Ca și personalitate nu s-a schimbat deloc. Și nu asta este miza în DxD. Sunt convins că Issei va rămâne la fel până în ultimul moment. Se vede clar că structura narativă abordată se învârte în jurul unei astfel de personalități și că n-o să permită schimbări majore. Un lucru pe care l-am prevăzut și mă bucur că s-a întâmplat în acest sezon este mica prietenie dintre Vali și Issei care începe să se lege. Vali ne-a lăsat un indiciu important în ultimul epsiod, atunci când stătea de vorbă cu Azazel. Are un plan cu Issei, însă nu se știe sigur ce. Cert este că Vali a fost un real ajutor pentru regele sânilor acest sezon și se vede de la o poștă că cei doi nu se mai războiesc.

Ca și la recenzia de dinainte, o să îmi iau libertatea de a vorbi despre final. Deși previzibil, și puțin clișeic, mi-a plăcut cum Rias și Issei au fost nevoiți să se lupte. Personal preferam o luptă serioasă între cei doi, nu lăbăreala tristă care a fost. Discursul patetic a lui Issei aproape că m-a făcut să vomit, iar chestia cu clona lui malefică e expirată de prin anii 40. Cred că ar fi fost un final mult mai bun dacă se punea mai mult accent pe lupta dintre cei doi și nu pe patetismul ce ne-a fost oferit.

So, un sezon bun. Dintre toate cele trei sezoanele acesta mi-a plăcut cel mai mult. Aștept cu nerăbdare sezonul 4. Sper că se face sezonul 4. Adică au destul material în light novels pentru încă 3 sezoane. Doamne dă să nu se tragă japonezii pe cur și să mai facă câte sezoane-și permit.

Notă: Nu sunt sigur dacă să-i dau un 8 sau un 8.50, așa că-i dau un 8.25!

Vreți să vedeți High School DxD în româna? Da? Atunci hai pe League of Anime