Posted by : Nekirus vineri, 5 iunie 2015

Salutare dragii mei urmăritori! Mi-am mai revenit puțin după dezamăgirea de ieri pe care mi-a adus-o Naruto și după cum am promis revin cu o recenzie la filmul Ao no Exorcist Gekijouban.  Din câte observ nu prea multă lume dintre cei care îmi citesc bolgul sunt fani Ao no Exorcist. Asta se vede după numărul de accesări ale articolelor aferente. Acest anime stă cel mai prost la capitolul ăsta. Eh, asta e. Mie unul îmi place și-mi face plăcere să scriu despre el.

Să trecem la subiect. Pentru mine ultima sătpămână pot spune că a fost săptămâna Ao no Exorcist. Am reușit să trec prin 25 de episoade, un OVA, un episod special și un film de o oră și jumătate. Ei bine, dacă seria televizată a reușit să-mi lase un gust așa de bun, film m-a dezamăgit total.

În primul rând nu mi-a plăcut tema aleasă. Speram să fie ceva mai interesant, nu atât de banal. Un demon iepure care papă amintirile neplăcute ale oamenilor și-i face să devină niște ignoranți ce zici că tocmai au fumat 2 kile de marijuana. Speram din suflet să fie ceva mult mai interesant.

Începutul mi s-a părut foarte promițător. Când am auzit povestea trenului fantomă, cum duce oamenii care se urcă în el în iad eram în proporție de 90% sigur că Rin și Yukio o să ajungă cumva acolo. Asta ar fi fost super. Mi-am făcut speranțe și din păcate am fost foarte dezamăgit. Vă dați voi seama câte posibilități ar fi existat acolo? Pe lângă faptul că era mult mai interesat, cred că e și un lucru pe care mulți vor să-l vadă din moment ce se vorbește atât de mult de iad în serie dar niciodată nu ne-a fost arătat.

O altă chestie la care mai speram a fost că poate așa o să putem să vedem coprul adevărat a lui Satan și o luptă adevărată, pe viață și pe moarte între el și Rin. Dar na, n-a fost să fie. Păcat, mare păcat!
Chiar dacă așteptările mele n-au fost concretizate speram foarte mult ca măcar tema aleasă să nu dezamăgească. L-au introdus pe tipul ăla cu părul alb de la ramura taiwaneză, Cheg-Long Liu. Din start mi-am dat seama că tipul ăsta o să se opună oarecum lui Rin. S-a opus, dar nu pe cât credeam. Speram să văd o luptă între cei doi. Altfel de ce l-au mai băgat acolo? Prea puțin a contat tipul ăla. A venit mai mult ca o relicvă fie, o umbră ce provine din familia care l-a sigilat pe Usamaro. N-a fost mare lucru de capul lui. Deși mi-a plăcut secvența de final în care îi spune lui Rin că l-a ajutat să înțeleagă ceva important.

Filmul a avut și câteva elemente comice specifice acestui anime, Bon și gașca au mai animat atmosfera dar tot nu a fost destul ca să salveze filmul de la un eșec total. Confictul dintre Yukio și Rin deja a devenit un laitmotiv. Shiemi m-a enervat ca întotdeauna, iar prezența lui Izumo a fost atât de fadă și inexistentă încât nici nu-mi amintesc de ea.

Finalul filmului a fost pe atât de ambiguu pe atât de previzibil. A fost genul ăla de final în care cineva face ceva tocmai când situația este fără scăpare și îi salvează pe toți. Serios? Îmi doream să vină cu ceva mai original. Usomaro se folosește de puterile lui ca să mănânce demonii mici. Ce nu înțeleg eu e cum poate să facă asta? Adică el mănâncă amintiri, nu demoni. De unde și-a descoperit puterea asta? Total aiurea frate!! Nici n-am cuvinte să descriu cât de tâmpit a fost finalul ăla. Iar mai apoi, alt lucru pe care nu-l înțeleg și nu ne-a fost explicat este de ce a dispărut Usomaro? Adică am înțeles că a mâncat mulți demoni. Și? De ce a dispăut deodată? N-are logică.
Mă rog. Mă opresc aici pentru că-mi vine rău să vorbesc așa de o serie care mi-a plăcut mult. După părerea mea filmul a fost făcut degeaba. N-are o poveste bună și nu reușește să dezvolte nimic interesat sau nou. Merită văzut doar dacă ești mare fan Ao no Exorcist și mai vrei să vezi personajele în acțiune. Totuși, o să fii enervat când vezi ce jalnic e filmul.

Notă: Nota mea pentru acest film este 4.00!!

Cine vrea să-l vadă îl poate găsi la partenerii noștri de la League of Anime.