Posted by : Nekirus sâmbătă, 27 iunie 2015

Salutare!
Fiind în vacanță am zis că ar fi păcat să nu mă apuc de o serie nouă. Nu? Da, ar fi. Cotrobăind prin sertarul meu plin cu anime-uri pe care vreau să le vizionez am dat de acest Bomberman oriental. BTOOOM, este un anime care merge pe populara linie narativă creată recent în mai toate formele de entertaiment audio-vizual, și-anume, integrarea oamenilor în jocuri. Doar că, în loc să ducă omul în joc, acest anime aduce jocul în om ... Stai, ce?! Asta a sunat ciudat.



Hai să explicăm povestea. Adică doar primul episod, că atât am văzut și eu. Îl avem în centru pe Sakamoto Ryouta, un adolescent de 22 de ani care nu face nimic toată ziua decât să se joace BTOOOM. Acesta este un joc online de tip comando în care trebuie să îți anihilezi inamicii. Însă cel face interesant e că jocul nu are nici un fel de arme cu excepția bombelor. Tot universul BTOOOM se învârte în jurul bombelor. De acolo și numele BTOOOM! V-ați prins? BTOOOM! Bombe. Așa fac bombele când explodează. Intenssssss!

Vă dați seama că Ryouta se confruntă cu problemele cotidiene ale unei astfel de vieți. Având deja o vârsta la care face tranziția clară de la adolescență la maturitate, părinții îl tot presează să lucreze. Asta ar fi un lucru normal pentru un tânăr de vârsta lui. Însă lui nu-i pasă și vrea să se joace mereu jocul online cu explozii. Adevărul e că Ryouta este cel mai bun jucător de BTOOOM din Japonia, și locul 10 mondial. Ideea e că, într-o zi, așa din senin, acesta se trezește pe o insulă pustie neavând la el nimic mai mult decât o borsetă cu bombe. Ca și el, nici spectatorul nu știe cum de a ajuns Ryouta într-o astfel de situație. La un moment dat este atacat de un alt tip, care încearcă să-l omoare folosind bombele. Ryouta din viața reală nu e același cu Ryouta din lumea virtuală. Adevăratul lui caracter este unul mult mai moale, fiindu-i foarte greu să riposteze, ori măcar să ia în considerare uciderea unui om. Cu un gram de noroc, și cu o minte strategică dezvoltată în timp ce juca BTOOOM, Ryouta reușește să-l învingă pe adversar. Din punctul meu de vedere a fost o luptă trasă de păr și total nerealistă. Dacă era pe bune, tipul ăla ar fi trebuit să-l omoare pe Ryouta de cel puțin 5 ori. Bombele explodau lângă el însă el nu pățea nimic. Dă-o-n colo! Mă rog! Să facem abstracție de asta. La finalul episodului, lui Ryouta încep să-i revină niște amintiri și aflăm un minim de informație despre contextul în care a ajuns acolo.



Un anime pe care eu sincer nu-l agreez foarte tare. În primul rând tema aleasă nu este pe placul meu. Parcă au luat tot ce-i mai prost dintr-un shooter și au făcut din asta tema principală, bombele. N-am fost niciodată fanul lor. Și nici povestea nu m-a captivat din primul episod. Nu-mi dă acea dorință incontrolabilă de a mă uita la al doilea episod. Povestea este destul de ciudată și îți lasă multe semne de întrebare. Bine, sunt sigur că o să aflăm toate răspunsurile episoadele ce urmează. Totuși, pare un anime ce vrea să abordeze un subiect unic însă în esență nu este cu absolut nimic special. 

Dacă l-am început o să-l și termin. Poate până la final o să mă captiveze și n-o să regret că l-am început. Ca o primă impresie îl recomand doar celor care sunt pasionați de astfel de jocuri.

Dacă vreți să-l vedeți, frații noștri de la League of Anime l-au tradus pentru voi!

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Animekirus - Animekirus