Posted by : Nekirus miercuri, 30 decembrie 2015

Mâine este ziua în care trecem în noul an. Nu pot să mă gândesc decât la o singură întrebare ... Oare câți mai am? ... Lăsând la o parte introducerea surprinzător de seacă și meditativă, hai să ne bucurăm împreună de ultimul articol din acest ciudat an! Ca să știți și voi, acesta este un articol foarte special. Why? Pentru că este cel de-al 100-lea articol de pe AnimeKirus. Da ... ați citit bine. În șapte luni și-o limbă am reușit să scriu o sută de articole. Nici mie nu-mi vine să cred că am ajuns atât de departe. Mulțumesc vouă, cititorilor pentru că vă obosiți ochii și mințile ca să-mi citiți aberațiile kilometrice! Să ne vedem cu bine la postarea cu numărul 1000. Dau o bere atunci. 


N-o să fac o retospectivă personală în care să vă povestesc de ce anul ăsta a fost unul minunat, ori unul de căcat. În schimb voi face o listă de anime-uri apărute în 2015 care au reușit să-și lase într-o formă sau alta amprenta asupra mea. Botez azi o nouă rubrică, ”Anime-uri alese”, care se vrea a fi un soi de rubrică de topuri, însă mai puțin discriminatorie. Care-i șpilu? Nu vreau să fac top-uri. Mă simt ca aia de la libertatea, cancan, sau orice redacție de căcat care la sfârșit de an face ”top 25 babe violate ale anului”, sau alte căcaturi de genul ăsta. Plus că, să dai o ordine unor anime-uri (în cazul de față) va face ca fanii frustrați ale anumitor serii să-mi sară la gât că le-am clasat anime-ul preferat prea jos. Din aceasta cauză, rubrica aferentă vine ca o listare aleatorie, ce nu ține seama de preferințele mele. Aș minți dacă aș spune că nu există printre anime-urile menționate o discrepanță la nivel de percepție subiectivă, însă aceasta nu este relevantă. Deci, nu-i un top, e doar un soi de listare aleatorie. Oricum ar fi, tot un căcat e, născut dintr-o dorință hipsterească de-a mea de-a nu fi ca toată lumea. Iluzia funcționează în capul meu ... mda, probabil funcționează doar aici.

Am ales să evidențiez, din maldărul destul de mic de anime-uri văzute de mine ale lui 2015, cinci nume care (cred eu) au avut un ecou mai puternic. Înainte de-a începe, vreau să menționez că nu am văzut foarte multe anime-uri apărute anul ăsta. Fiind relativ un novice în consumul de anime-uri, nu mi-am permis luxul de-a mă uita atât de mult la anime-urile acestui an. Cred că am văzut undeva la 20 de anime-uri ce au apărut în 2015. Lista cuprinde doar anime-uri apărute în ultimul an. Nu săriți pe mine că nu menționez vreo vechitură. La fel, dacă există vreun anime pe care voi îl considerați bun, însă nu-l depistați prin listă, s-ar putea să nu-l fi văzut. Clară treaba? Să începem. 

  • Kiseijuu (Parasyte)



Aleg să încep nenorocita asta de listă cu un anime ce s-a întins destul de mult. Parasyte a apărut defapt în toamna lui 2014. Atunci, ce mai caută aici? Fiind o serie de 25 de episoade s-a întins pe două sezone. Asta înseamnă că a doua jumătate a anime-ului a apărut în iarna lui 2015. Deși este un anime care aparține doar pe jumătate lui 2015, spun că e destul de bun încât să-și merite un loc în acest articol. L-am văzut relativ repede, în perioada în care abia începusem să mă apuc de vizionat anime-uri. Dacă Mirai Nikki a însemnat dezvirginarea pasiunii mele pentru consumul de anime-uri, Parasyte este primul anime care mi-a oferit un orgasm puternic. Bine, termin cu comparațiile sexuale. E primul anime mai bunicel cu care am luat contact. Nu-i genial, dar mi-a oferit și-o mică satisfacție intelectuală, nefiind încă obișnuit cu anime-uri care se iau în serios. Povestea vine cu un concept pe care îl întâlnim mai rar în sfera animațiilor japoneze, abordând felia dramatică și cea a misterului foarte bine. Personajele (nu toate) au fost relativ ok. Însă nu din cauză că au fost bine făcute, din cauza tonalității și a modului de expunere a poveștii. Întâlnim o evoluție surprinzătoare în cazul lui Shinichi. Aș asemăna parcursul său evolutiv cu cel a lui Kaneki din Tokyo Ghoul, însă în cazul protagonistului din Parasyte, evoluția e mult mai bună. Ce mai pot spune? Nu vreau un post lung. Mă opresc aici. Cred că s-a înțeles de ce am ales acest anime.

  • Haikyuu: 2nd Season


Un lucru e clar ... nu prea sunt cu anime-urile despre sport. Deși m-am uitat la câteva când eram mai mic, Haikyuu a reușit să mă surprindă prin modul relativ realist de-a aborda sportul și prin construcția foarte ingenios făcută a personajelor și a meciurilor. Este printre puținele anime-uri din oala lui de sarmale care știe să-și esențializeze la maxim resursele. După experiența mea cu Kuroko no Basket, care a fost o mediocritate decentă, bazată pe conceptul de ”hai să punem personajele din Dragon Ball să joace baschet”, mi-a prins bine o gură de aer proaspăt ca și Haikyuu. Un anime despre volei. Te gândești, ce pula mea poate fi interesant la volei? Pentru mine ... nimic. Dar anime-ul știe să-l facă interesant. Farmecul unui anime despre sport nu este dat de către sport, ci de personajele care îl practică. Haikyuu nici măcar nu se axează atât de mult pe volei. Se vede că autorul n-a fost mare expert. A dat și el un search pe google să vadă cum se joacă, și gata.  Calitatea anime-ul se trage prin modul haios, dar și dramatic în care este construită acțiunea, și prin moderarea elementelor de shounen exploziv. Deși sezonul secund nu este încă gata, treișpe episoade au fost de ajuns încât acest anime să merite un loc în lista aceasta. Abia aștept să se termine sezonul și să scriu despre el.

  • Death Parade


Îi mai apucă din când în când creativitatea pe cei de la Mad House și aleg să facă un anime original, care nu este bazat pe nicio sursă manga, light novel, ori altceva. Deși Death Parade își are rădăcinile într-un proiect de-al lor anterior, este 100% o creație exclusivă a Mad House. Se pare că riscul pe care cei de la studio și l-au asumat a dat roade, ieșindu-le fără discuție unul dintre cele mai bune anime-uri ale lui 2015. L-am văzut de-o săptămână, iar la fel ca și Parasyte, mi-a amintit că există și anime-uri ce pot milita pentru atingerea unor pretenții artistice în cadrul genului. Pe lângă povestea ce a implicat un concept destul de interesant, acela al morții și-a valorii (sau non-valorii) vieții de pe Pământ, anime-ul a mai abundat și în elemente stilistice de invidiat. Stilistica anime-ului, design-ul personajelor, povestea, toate au format o armonie perfectă. Death Parade îți deschide ochii și te face să te gândești la niște subiecte destul de puternice, încercând să forțeze o reacție pozitivă din parta ta cu privire la subiectul respectiv prin prezentarea lui într-un mod contrar crezului popular. Practic îți spune în față că viața ta e un nimic și că orice ai face ești doar o păpușă fără valoare. Îmi plac astfel de anime-uri. 

  • One Punch Man


Nu voi face o listă cu anime-uri ale lui 2015 fără să menționez de cel mai discutat anime al anului. Așa este, hater-ilor, One Punch Man este pe listă. N-am să stau să explic ce cred eu despre acest anime. I-am făcut recenzie, dacă chiar doriți să știți de ce îl consider un anime ok, puteți găsi răspunsurile acolo. E adevărat că nu este cel mai bun anime de anul ăsta, însă cred că este anime-ul ce mi-a oferit ce-a mai mare plăcere privindu-l. Gust foarte bine genul ăsta de comedie parodică pe care o face One Punch Man. Știu să mă raportez la o serie în funcție de ce își propune și să mă las purtat de val. A parodiat foarte inteligent, s-a folosit bine de acțiune pentru a impresiona spectatorul și a justifica unele lipsuri ale poveștii, a dat dovadă chiar și de o competență regizorală, etc. Ce mai? One Punch Man este una dintre surprizele plăcute ale acestui an. Vă las un link spre recenzia pe care am scris-o. În caz că există printre voi oameni care urăsc anime-ul și se întreabă ce-am fumat de-mi place, aici o să-și găsească explicațiile pentru motivele ce mă fac să laud aventura cheliosului ce bate pe oricine cu un singur pumn. (exceptându-l pe Boros)

  • Kekkai Sensen


Am să fiu sincer. Deși am zis că acesta nu este un top, iar eu nu voi alege să scriu despre anime-uri într-o oarecare ordine, voi mărturisi că, Kekkai Sensen este anime-ul lui 2015 care mi-a plăcut cel mai mult. Dacă Kiseijuu și Death Parade mi-au demonstrat că anime-urile pot avea pretenții artistice, Kekai Sensen mi-a confirmat că anime-urile pot fi adevărate opere de artă. Când vine vorba de acest anime totul este ieșit din comun. Este și unul dintre puținele anime-uri căruia i-am acordat nota 10 și nu regret asta. Deși mulți îl urăsc din cauza poveștii foarte confuze, fără să înțeleagă că anime-urile sunt o artă a imaginii, în care povestea nu trebuie să primeze de fiecare dată, eu nu pot decât să-l apreciez profund. Kekkai Sensen este un anime de-o frumusețe stilistică cum rar mai vezi, excelând pe toate palierele. Imaginea compune un hazard coloristic ce ține de încadraturile estetice ale sublimului, iar povestea comico-absurdă dă un farmec aparte ce evidențiează foarte bine trăsăturile genului de animație din care face parte. Nu am mai întâlnit niciun anime cu o valoare stilistică atât de mare, dacă știți și voi vreunul, vă rog să-mi spuneți ca să-l văd. În opinia mea, Kekkai Sensen primește lejer titlul de cel mai bun anime a lui 2015. 

{ 6 comentarii... read them below or Comment }

  1. Răspunsuri
    1. Știu. Am zis și eu asta. Totuși, pentru că a doua jumătate a lui a aprut în 2015, și pentru că m-a impresionat, am ales să-l menționez.

      Ștergere
    2. Foarte bun "articolul", dar daca vrei un anime pentru animatia sa ar trebui sa incerci si K project. Acum mna, poate gresesc dar mai vezi tu.

      Ștergere
  2. Stiu ca aceste 5 animerui iti plac si din cauza asta ai facut un top 5 cu ele dar asta nu e problema mea si nu am nimic in potirva.....dar,in opinia mea nu ai ales bine titlul acestui articol.Un titlu mai bun ar fi fost 5 anime-uri preferate/favorite.Adica aceste 5 animeuri mie unu nu mi se par chiar asa memorabile cum le consideri tu inafara de Kekkai Sensen(recunosc,acest anime e chiar fain) dar asta e doar parerea mea deci de rog sa nu o iei in nume de rau.Sincer sa fiur cuvantul "memorabile" nu isi are rostul in titlul articolului tau din cauza ca e un cuvant cam "mare" pentru a putea fi utilizat din moment ce exista si alte animeuri mult mai atractive din 2015 decat sunt cele din topul tau(dinou,aceasta este doar parerea mea) dar aici intervine si gusturile fiecarui otaku care poate are altfel de gandire fata de a ta sau a mea.
    P.S.: Daca exista vre-o gresala gramaticala imi cer scuze dar poti observa la ce ora am postat acest comentariu si eram destul de obosit....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salutare!

      Într-adevăr, o sugestie pertinentă. Înțeleg unde bați și ... ai dreptate într-un fel. Acum, memorabilitatea unui anime cred că este o chestie subiectivă. Poate pe tine nu te-au impresionat anime-urile menționate, dar poate că pe alții da. Am ales să numesc articolul ”5 anime-uri memorabile ale lui 2015” pentru a încerca să evidențiez 5 anime-uri care să zic că și-au pus cât de cât amprenta asupra mea. De asta am zis memorabile. Nu ca un termen general, cu care ar trebui să empatizeze toți, ci ca o chestie subiectivă. Mă rog!

      Realizez că 2015 a avut anime-uri mult mai memorabile, însă, din păcate, încă n-am avut ocazia să le văd. Am o tonă de nume apărute anul trecut pe care vreau să le văd și nu am timp. Din oala de sarmale pe care le-am vizionat eu, tind să spun că acestea sunt cele mai memorabile, cuvânt care eu nu cred e atât de ”mare”. Și-o banalitate poate fi memorabilă.

      Ștergere
  3. Dece nu iti faci un cont de youtube si sa ne spui printun video cea ce faci. Plus ar fi m-ai avantajos si pentru tine si pentru fani

    RăspundețiȘtergere

- Copyright © Animekirus - Animekirus